Varför jag inte tror på Gud

en ateists funderingar

Gamla Testamentet påminner om Mein Kampf

Publicerad 2016-03-02 16:10:00 i Allmänt,

Tänk dig en situation där de kristna skulle ha Mein Kampf av Adolf Hitler i deras biblar. Det skulle utlösa ett ramaskri, och den kristna funtamentalismens inneboende fascism skulle plötsligt avslöjas. 
 
Men faktum är att de kristnas biblar redan innehåller något som kan liknas vid Mein Kampf, nämligen Gamla Testamentet, en av de mest fascistiska boksamlingarna i världslitteraturen. Den har en hel del uppmaningar till folkmord och tillåter fascistisk teokrati, slaveri, våldtäkt, sexism, dödsstraff för olydiga barn, homosexuella och "häxor", och mycket annat ohyggligt. Gamla Testamentets gud liknar verkligen på Hitler. En sadistisk tyrann är vad han är. 
 
Detta har alltså de kristna i sin heliga bok. Och de skäms inte ens. Och få icke-kristna säger det rakt ut, att Gamla Testamentet liknar på Mein Kampf. Judarna är där Guds utvalda ras, som får göra vad de vill med resten av mänskligheten. Och Kanaans urinvånare är de som ska utrotas. Inte särskilt mycket bättre än Hitlers ariska ras som skulle utrota judarna. 
 
Någon måste säga att kejsaren är naken, för fabian. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars William Larsen

Jag är 34, poet och ekofilosof (dock inte akademisk sådan). Jag är städare och byggmålare till yrket. Bor i skogen utanför Stockholm och lever som frivilligt hemlös. Jag har ett förflutet inom den frikyrkliga väckelserörelsen "Smiths Vänner", av norskt ursprung, som i sin tur har sina rötter inom norsk metodism och pingströrelse, särskilt den s.k. "helgelserörelsen". Vid 17 års ålder bröt jag med rörelsen, och kastades följaktligen (när jag fyllt 18) ut ur hemmet (mina föräldrar är med i Smiths Vänners utbrytarrörelse). Sedan dess har jag varit tidvis agnostiker, tidvis New-Age:are, tidvis halvhjärtad muslim, och tidvis ateist. Till sist slutade jag i ateismen, och jag jag har varit övertygad ateist i fyra år nu. Jag är även naturalist och materialist, men jag tror på livet efter döden, dock ej på andevärldens objektiva natur, som något "där ute". Jag avstår från copyright till allt här på bloggen förutom bilder och citat, texterna här är en del av "public domain".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela